Algemeen

Ik ben geïnteresseerd in vitero. Met wie kan ik contact opnemen?

Indien u interesse heeft in vitero, neem alstublieft contact op met ons consulting team per

email via info@blendedcommunication.nl;

telefonisch op +31 36 767 02 95

of via het contact formulier.

In welke talen is vitero beschikbaar?

De interface kan door elke gebruiker worden aangepast in het Duits, Engels, Frans, Spaans, Nederlands, Chinees en Turks.

In welke omvang zijn de vitero ruimtes beschikbaar?

vitero is beschikbaar voor 2, 4, 6, 12, 22 en 40 deelnemers (plus een moderator plaats). Er wordt in vitero echter onderscheid gemaakt tussen deelnemers die actief aan een sessie deel kunnen nemen en gebruik kunnen maken van de beschikbare functies en mogelijkheden en het zogenaamde publiek, die in vergelijking meer passief deelnemen. In aanvulling op de 40 deelnemers, bestaat de mogelijkheid om 1.000 of meer deelnemers als publiek aan een ruimte toe te voegen (uitbreiding module vitero audience vereist).

Hoe vindt de data beveiliging in vitero plaats?

Data beveiliging is zéér belangrijk voor ons. Meer informatie vindt u hier: vitero security aspects.

Indien u specifieke vragen heeft en/of advies nodig heeft, neem dan contact op met de data protection officer van vitero GmbH Mr. Trier (Thomas.trier@vitero.de). Verder worden er regelmatig webinars georganiseerd over data protectie.

Welke diensten biedt Blended Communication nog meer naast de software?

Aanvullend op the vitero software bieden wij diverse diensten rondom het onderwerp online-communicatie:

  • Trainingen
  • Consulting Services
  • Change Management/Introductie – Implementatie Support
  • Pilot Projecten
  • Technische Ondersteuning
  • Development Services

Technologie

Welke technische ondersteuning biedt vitero?

Onze technische ondersteuning is van maandag tot en met vrijdag 24/7 beschikbaar. Van maandag tot en met vrijdag (met uitzondering van de algemene feestdagen) is ons Nederlands en Engels sprekende support team beschikbaar tussen 8:30h en 17:00h. Op alle andere momenten kunt u ons Engelse sprekende support team bereiken. Gebruik alstublieft support@vitero.de voor support vragen via e-mail. Bovendien is op elk moment een vitero gebruikershandleiding beschikbaar, een overzicht met de vereisten en het gebruik van bandbreedte en een handleiding van het Vitero Management System (VMS).

Welke hardware heb ik nodig?

vitero systeem vereisten (Windows / Mac)

Hoe kan ik controleren of de toegang tot vitero via mijn computer correct functioneert?

Een persoonlijke testruimte is voor elke deelnemer beschikbaar en bereikbaar via de volgende link: https://vms.vitero.de/vitero/start.htm?sessionCode=personalroom&login=0.

Een alternatieve manier is om vitero te starten via vitero.de/download en de testruimte te betreden via de sessiecode. Deze sessiecode is: testroom. Toegangsgegevens zijn niet noodzakelijk. Hier kunt u uw audio instellingen testen en vindt u enige informatie over de werking van de virtual team room.

Heb ik aanvullende software nodig, bijvoorbeeld een Flash Player?

Nee, vitero heeft geen aanvullende AddOns, PlugIns of andere software zoals een Flash Player nodig. Alle benodigde componenten zijn in de vitero client aanwezig.

Hoe start ik vitero?

U kunt vitero starten door op een link te klikken (elk internet browser) of doormiddel van het downloaden van een vitero client. U heeft hier geen beheerders / administrator rechten voor nodig.

Link: vitero.de/start
Download: vitero.de/download

Indien u een uitnodiging heeft ontvangen per e-mail met een link, gebruik dan deze.

Hoe wordt de geluidsverbinding tijdens een sessie tot stand gebracht?

U kunt kiezen tussen een geluidsverbinding via VoIP of via telefonische deelname (basis module vitero essentials+ noodzakelijk).
Bij deelname via VoIP, adviseren wij u om gebruik te maken van een headset, vooral voor deelnemers die veelvuldig aan het woord zijn. Op deze manier wordt echo voorkomen en de kwaliteit van de audio verbeterd.

Ik hoor een echo. Hoe voorkom je dit?

Veelal wordt een echo veroorzaakt zodra de microfoon van een deelnemer geluid vanuit luidsprekers terug in de virtuele ruimte brengt. Dit zorgt voor een zogenaamd feedback effect. Vanwege de geluidsvertraging resulteert dit in een echo effect zodra er gebruik wordt gemaakt van Voice over IP (VOIP). De veroorzaker van dit effect hoort dit niet. Een andere oorzaak voor echo zou een kwalitatief mindere geluidskaart kunnen zijn.
Een oplossing voor dit probleem is een door vitero geadviseerde handsfree kit of headsets.

Ik hoor andere deelnemers met een vetraging. Waardoor komt dat?

De audio transmissie via Voice over IP (VoIP) wordt om technische redenen altijd iets vertraagd. In ideale omstandigheden is deze vertraging zeer kort, nauwelijks merkbaar en bedraagt deze niet meer dan 0,5 seconde. Een audio vertraging wordt veelal veroorzaakt door een beperkte bandbreedte. Doorloop de volgende stappen om dit te corrigeren:

  • Maak verbinding via een LAN kabel indien u via Wi-Fi verbonden bent;
  • Sluit alle programma’s die u niet gebuikt tijdens de vitero sessie;
  • Geef deelnemers alleen het recht van spreken indien zij iets te zeggen hebben. Onnodige audioverbindingen worden hierdoor verbroken.

Als alternatief voor vitero VoIP kunt u ook gebruikmaken van telefonische deelname (vereist: basis module vitero essentials+ en een reservering met telefonische deelname geactiveerd).

 

Organisatie

Welke rechtenstructuur is beschikbaar in vitero?

In het Vitero Management System kunnen per team specifieke rollen worden toebedeeld zoals team leader, moderator, assistent, deelnemer of publiek (uitbreiding module vitero audience vereist).
Meer informatie over rollen en rechtenstructuur vindt u terug in de handleiding van het VMS help op pagina 22.

Welke rapportagemogelijkheden biedt vitero?

Sessie gegevens zoals aanvang, einde, naam en aantal deelnemers, geactiveerde gebaren, tekst chat berichten etc. kunnen na elke sessie als tekstchat protocol worden opgeslagen. (op de computer van de moderator en deelnemers als txt-bestand). Aanvullend worden enquête resultaten automatisch bewaard als jpg op de computer van degene die deze heeft gestart.
Indien sessie informatie moet worden vastgelegd, dan is dit mogelijk met de uitbreidingsmodule vitero monitoring / vitero monitoring+.
Meer informatie over het vastleggen van statistische gegevens van sessies vindt u terug in de handleiding van het VMS help op pagina 99.

Kan vitero worden geïntegreerd met andere learning management systemen (LMS)?

vitero kan worden geïntegreerd met uw huidige LMS. Het LMS dient in dit geval ls bron voor vitero.
Zelfs als u huidige LMS niet wordt weergegeven op de website, is een integraties mogelijk dankzij onze web service interface. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen?

U kunt uw profiel, inclusief gebruikersnaam en wachtwoord via https://vms.vitero.de/vitero/user/myprofile.htm
Indien vitero wordt gebruikt met een LMS connector, gebruik dan de aanpassingsmogelijkheden in het LMS (zoals bijvoorbeeld ILIAS of Moodle). U kunt ook een email met een sessiecode of ‘direct link’ ontvangen. In dit geval kunt u vitero gebruiken zonder toegangsgegevens.

Wat moet ik doen als mijn account geblokkeerd is?

Uw account wordt geblokkeerd zodra er driemaal een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord is ingevoerd. Dit wordt gedaan om uw gegevens te beschermen. Indien uw account geblokkeerd is, kunt u via vms.vitero.de een link per email opvragen om uw wachtwoord te resetten. Ook kunt u deze opvragen bij uw vitero administrator.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

U kunt uw gegevens wijzigen of verwijderen via vms.vitero.de (in het menu “Mijn Profiel“).

Hoe kan ik een foto uploaden?

U kunt een foto nemen met uw webcam tijdens een sessie of twee foto’s uploaden via vms.vitero.de in het menu “Mijn Profiel” en bewaren in het VMS. Indien vitero gekoppeld is aan een LMS, kan uw profiel foto automatisch worden aangepast.

Hoe kan ik mijn email adres aanpassen?

U kunt uw email wijzigen of verwijderen via vms.vitero.de (in het menu “Mijn Profiel“).

Welke privacy instellingen zijn mogelijke?

Via vms.vitero.de in het menu “My Profiel“, kunt u bepalen welke informatie u beschikbaar maakt in uw vitero account. Als Duitse onderneming met alleen servers op Duits grondgebied, is vitero GmbH verplicht zich te houden aan de wet bescherming persoonsgegevens (BDSG). Daarnaast kan de beheerder van uw organisatie aanvullende instellingen doen om uw privacy te garanderen en bijvoorbeeld te voldoen aan de data protectie vereisten van uw organisatie. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om het wijzigen van wachtwoorden af te dwingen of anonieme deelname aan vitero sessies mogelijk te maken.

Hoe nodig ik deelnemers uit?

Afhankelijk van de licentie en het gebruik van een LMS-connector, kunt u deelnemers uitnodigen met behulp van een Outlook plugin, een automatisch gegenereerde e-mail vanuit het Vitero Management System of de vitero event manager (automatische uitnodiging via een formulier), vitero support of een zelfgemaakte e-mail.
Wij adviseren u graag bij de keuze voor het soort uitnodiging die het meest geschikt is voor uw doelstellingen.

Licenties

Is er een proef versie om vitero te testen?

Indien u vitero wilt testen voordat u een licentie aanschaft, dan bieden wij u de volgende mogelijkheden:

  • Organisatie specifieke test sessie – neem alstublieft contact met ons op
  • Persoonlijke ruimte (LINK) – hier zijn enkele, maar niet alle functies beschikbaar. Deze ruimte is daarom alleen geschikt voor een ‘eerste indruk’ maar niet voor een volledige test.
  • Het recht van opzegging in de eerste drie maanden van de overeenkomst (op verzoek en niet mogelijk bij elke overeenkomst).
  • Test voor meerdere dagen (na deelname aan een test sessie) – – neem alstublieft contact met ons op.
  • Pilot project voor uitgebreid testen met professionele ondersteuning door vitero (prijzen op aanvraag).

Meer gedetailleerde testen zijn op aanvraag mogelijk.

Welke licentiemodellen zijn beschikbaar?

Een overzicht van de beschikbare licenties vindt u op onze Product Data Sheet op pagina 23.
Onze consultants adviseren u graag welk model voor u het meest geschikt is.

Waarom staan er geen prijzen op de website?

vitero GmbH heeft een breed assortiment aan licentiemodellen en optionele modules. De tarieven zijn afhankelijk van het aantal ruimtes en optionele modules dat wordt afgenomen. Aangezien niet alle modules met elkaar gecombineerd kunnen worden, adviseren wij u graag om de beste combinatie voor u te bepalen. U ontvangt individuele prijsinformatie na een korte overleg en inventarisatie van uw situatie. Bovendien worden voor kleinere organisaties, ZZP-ers en onderwijsinstellingen (publiek en privaat) speciale tarieven gehanteerd. Neem alstublieft contact met ons op voor meer informatie!

Hoe kan ik mijn licentiemodel of optionele modules aanpassen?

Neem alstublieft contact op met één van onze consultants. Zij adviseren en informeren u graag over de mogelijkheden.

Hoe vindt de set-up en configuratie plaats (SaaS / rental model)?

Neem alstublieft contact op met een vitero consultant voor het opstellen en afsluiten van een overeenkomst. U krijgt toegang tot uw account zodra wij de ondertekende overeenkomst hebben ontvangen. Dit kan erg snel worden gerealiseerd, indien noodzakelijk zelfs binnen enkele uren. U ontvangt de toegangsgegevens via email en vanaf dat moment kunt u aan de slag met vitero.