• Chantal

Met BlueJeans Events webinars organiseren voor 500+ medewerkers

Bijgewerkt op: 31 aug. 2021

Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd vertelt over de zoektocht naar een oplossing voor webinars “We hebben verschillende oplossingen geprobeerd op laptops en telefoons. En zijn zelfs gaan inbellen met privé-laptops. Helaas kregen wij geen systeem werkend met de beveiliging van onze organisatie. We zochten een technologie voor webinars tot 500 medewerkers en externe sprekers. BlueJeans Events was voor ons de oplossing.”

Ellen van Rooij, woordvoerder Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) vertelt over de zoektocht naar technologie voor webinars in het voorjaar van 2020. Na de kennismaking met Blended Communication en de keuze voor BlueJeans Events implementeert zij, als lid van het webinarteam, de software in haar organisatie. In eerste instantie faciliteert Blended Communication een aantal events en later kiest IGJ voor een eigen licentie. Ze vertelt ons vol enthousiasme over deze ervaring.

IGJ continueert de verbinding met medewerkers


De uitbraak van Covid-19 was uiteraard van invloed op de keuze voor een video-oplossing. IGJ ziet toe op gezondheidszorg en jeugdhulp en de internationale markt voor geneesmiddelen en medische hulpmiddelen. In totaal werken 850 medewerkers door het hele land. Ellen is één van de zes woordvoerders en werkt sinds 2019 voor IGJ. Zoals ze zelf zegt: “Een jaar in een normale wereld en een jaar in de coronawereld.” De inspecteur-generaal bezoekt in maart 2020 een ziekenhuis en wil die ervaring delen met haar collega’s. De eerste weken proberen ze een aantal video conference systemen. De rijksoverheid constateert echter beveiligingsissues, waardoor de webinars noodgedwongen worden stopgezet. Uiteindelijk komt een collega van ICT met de suggestie om contact op te nemen met Blended Communication.


Zoektocht naar video-oplossing voor grote groepen


Ellen vertelt: “In het voorjaar van 2020 kreeg communicatie de vraag hoe wij met externen en onze medewerkers tijdens corona in gesprek konden gaan. Blended Communication heeft om verschillende redenen BlueJeans Events aanbevolen. De mogelijkheid om met meer dan 500 deelnemers deel te nemen en om, op afstand, externe deelnemers in beeld te brengen en de regie te voeren. In eerste instantie heeft Blended Communication een aantal events gefaciliteerd. Na een aantal sessies en het bedenken van enkele pragmatische technische oplossingen hebben wij in augustus 2020 voor een eigen licentie voor BlueJeans Events gekozen.”


Een webinarteam heeft BlueJeans Events geïmplementeerd in de organisatie. Ellen vertelt: “Dit webinarteam bestaat uit vertegenwoordigers van verschillende afdelingen. De werkgroep richt zich op de technische kant, moderator-rol, hosting, traffic, inhoud van de webinars en communicatie. Vrijwel iedere woensdagmiddag om 16:00 uur is er een webinar voor medewerkers met een of meer sprekers van buiten. Honderden collega’s nemen hieraan deel. Net als aan de webinars van het managementteam .”



De verschillende views in BlueJeans Events voor deelnemer, presenter en moderator.

BlueJeans Events en Blended Communication zijn een goede keuze


“Bij de zoektocht naar de juiste technologie, maar ook in de dagelijkse support vonden wij de ondersteuning van Blended Communication prettig. Timo en Leon denken mee en staan klaar voor vragen met een goede responstijd. Ze hebben zelfs meegedacht over de opzet en het script van sessies. Wij hebben een hoop moeten uitvinden, maar Blended Communication is heel benaderbaar, het contact is laagdrempelig en Timo’s enthousiasme is aanstekelijk. “Ga het maar lekker doen”, zei hij na de keuze voor BlueJeans Events. Hij heeft gelijk, want door het wekelijks organiseren van de webinars zijn wij ondertussen erg ervaren. Nog een uitspraak van Timo: “Je moet het systeem gebruiken waarvoor je het nodig hebt.” Dat klopt ook, de webinars zijn informatief en verbindend en BlueJeans Events is hiervoor zeer geschikt.


Een event is zo aangemaakt en de functionaliteiten, zoals chat en polls, werken goed. Na afloop krijg je direct een mail met deelnemerslijsten, de opname van het webinar, de polls en de chats. Het gebruik van BlueJeans Events heeft zeker bijgedragen aan de interne communicatie en verbinding toen wij allemaal thuis aan het werk waren. Ongeveer 15% van de medewerkers kijkt zelfs een webinar terug.”


Meer informatie over BlueJeans Events?

Wil jij net als IGJ werken met online communicatie oplossingen? Of wil je meer weten over BlueJeans Events? Neem dan contact met ons op.


44 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven