Online vergaderingen

Online vergaderingen

De uitdagingen die voortvloeien uit de steeds verder toenemende globalisering en voortdurende technologische versnelling, zijn aanleiding voor veelvuldig intern-, en extern overleg. Het resultaat: frequente zakenreizen naar collega’s, partners, klanten en leveranciers zorgen voor hoge kosten, een enorm verlies van tijd en veel stress en dan hebben we het nog niet eens over de negatieve invloed op het milieu. De behoefte om te communiceren gaat echter vaak verder en is veel complexer dan een telefonische vergadering en e-mails. Een organisatie kan tegenwoordig niet meer zonder een goed communicatie netwerk. Toch is fysieke aanwezigheid niet perse nodig. Virtuele vergaderingen in vitero zijn eenvoudiger, sneller, goedkoper en vaak zelf effectiever dan een vergadering die fysiek op één locatie plaatsvindt.

Effectieve samenwerking met online meetings

Een belangrijk voordeel van online meetings met vitero in vergelijking tot de klassieke telefoon, video of webconferencing applicaties ligt in zijn gepatenteerde ergonomie. De grafische gebruikersinterface geeft direct een overzicht van de aanwezigen in de kamer, vergelijkbaar met situaties waarbij deelnemers fysiek aanwezig zijn. Ook is direct  duidelijk wie er bijvoorbeeld spreekt en presenteert en wie de rol van voorzitter heeft. Op deze manier kunnen de vergaderingen op een gestructureerde wijze worden uitgevoerd; deelnemers onderbreken elkaar niet zoals tijdens een ‘telefonische vergadering’. Naast foto’s en live-beeld (via webcam) en audio (via telefoon of VoIP) zijn er vele handige mogelijkheden om te communiceren en te visualiseren. Er kunnen bijvoorbeeld online enquêtes worden gedaan, online in documenten worden samengewerkt en ook kan de gehele groep bijvoorbeeld in kleinere groepen worden opgesplitst.

Voorbeelden

De toepassingsmogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Dit betreft onder andere:

  • Project vergaderingen

  • Management meetings

  • Sales meetings

  • Symposia

  • Kort overleg

  • Crisis meetings (business continuïteit management)

Snel en eenvoudig starten met een sessie

Om deel te nemen aan een vergadering is geen installatie, beheer rechten, plug-ins, add-ins, flash players of ActiveX noodzakelijk. Bovendien is de gebruiker niet gebonden aan specifieke browsers, browser versies of instellingen. Er kan zelfs verbinding worden gemaakt met medewerkers van bedrijven die zeer hoge veiligheidsnormen hebben. Doormiddel van een login of via een link kunnen deelnemers in enkele minuten deelnemen aan een vergadering.

De vitero Outlook AddIn maakt het zelfs nog eenvoudiger: zonder enige training en kennis van vitero kunnen afspraken voor vitero sessies in Outlook worden gemaakt. Gebruikersaccounts zijn niet noodzakelijk. De deelnemers kunnen zich zelf registreren of zonder registratie deelnemen. Op deze manier kunnen spontane vergaderingen worden plaatsvinden.

Ergonomie & presentatie

  • presenteren, bewerken en verwijzen naar de content

  • intuïtief gebruik wat resulteert in hoge acceptatie

Naadloos & aanpasbaar

  • Snel en eenvoudig starten van een sessie

  • Integratie met outlook incl. standaard e-mail

  • Integratie met website via vitero webservice interface

  • Aanpasbaar in uw huisstijl

Betrouwbaar, beveiliging & data protectie

  • Server locatie en bedrijfslocatie in Duitsland

  • Strikte naleving van Europese en Duitse data protectie standaarden

  • Flexibele en veilige communicatie via VoIP telefoon

Contact

 Adres. W. Dreesweg 6A, 1314 VB Almere  Nederland

Tel. +31 36 767 02 95

© 2020 by Blended Communication B.V.