top of page

Deelname aan Adobe Connect sessies met de Connect Add-In na 9 september 2017 niet meer mogelijk


Toelichting:

Op 9 september 2017 expireert een certificaat in Adobe Connect meeting. Dit heeft gevolgen voor alle Adobe Connect gebruikers die deel willen nemen aan een Adobe Connect sessie (Meeting, Seminars, Virtual Classrooms) en die gebruik maken van de Connect Add-In. Dit heeft impact op alle Adobe Connect versies.

Hoe het er uit ziet: 

Op 9 September 2017, zullen deelnemers die niet de laatste versie van de Adobe Connect Add-in gebruiken (11.9.980.387) het volgende scherm zien zodra zij een Adobe Connect proberen sessie bij te wonen

Hoe op te lossen

Voor klanten die gebruik maken van Adobe hosted Connect accounts:

De nieuwe Adobe Connect Add-In is beschikbaar vanaf 9 Augustus 2017. Deze kan hier worden gedownload maar is tevens beschikbaar via de lightning installer van Connect in de Adobe Connect meeting rooms.

Klanten met met accounts die door Adobe worden gehost (het Adobe Connect account bevat *.adobeconnect.com) worden geforceerd om vanaf 8 September 2017 de Adobe Connect Add-In te updaten naar de laatste versie.


Om er zeker van te zijn dat alle gebruikers de nieuwe Adobe Connect Add-In, versie 11.9.980.387 krijgen, zult u in de volgende gevallen worden gevraagd om deze te installeren:

U probeert een Adobe Connect sessie voor het eerst te starten of bij te wonen en hebt een oudere versie van de Add-In geïnstalleerdU start schermdelen, applicatie delen of deelt PowerPoint bestanden (PPTX formaat) en heeft niet de laatste versie van de Add-In geïnstalleerd.


On-Premise/Klanten met eigen servers

NB: Onderstaande informatie is alleen bedoeld voor Adobe Connect on-premise Administrators

Aanvullend op bovenstaande opties, hebben Adobe Connect administrators die Adobe Connect op eigen (on-premise) servers hebben draaien, kunnen de volgende tech-note instructies volgen om de installatie van de nieuwe Add-In versie te forceren.

Comments


bottom of page